Blog

Ο πρώτος κανόνας του UX

“Δεν μπορούμε να μην επικοινωνήσουμε. Κάθε συμπεριφορά είναι ένα είδος επικοινωνίας. Επικοινωνούμε σε κάθε κοινωνική περίσταση, πάντα εκφράζουμε κάτι, ακόμα και όταν δε μιλάμε.  Όλες οι συμπεριφορές (μη προφορικές και προφορικές) είναι στην ουσία επικοινωνιακές, και οι άνθρωποι δεν είναι ικανοί για μη συμπεριφορά. Δράση και απραξία, λέξεις και σιωπή, κλάμα και γέλιο, μεταφέρουν ένα μήνυμα στους άλλους ανθρώπους.”

Paul Watzlawick: 1ο αξίωμα της επικοινωνίας

Αυτός είναι ο πρώτος κανόνας του UX (User eXperience). Οτιδήποτε κάνει ένας web designer επηρεάζει το user experience του χρήστη. Όταν προσθέτει σκόπιμα κάποιο στοιχείο στην ιστοσελίδα, ή όταν παραλείπει κάποιο άλλο ή ακόμα κι όταν ξεχάσει εντελώς να στείλει ένα σημαντικό μήνυμα μέσα από το design της σελίδας του.  Κάθε απόφαση του web designer φτιάχνει το καλούπι της μελλοντικής σχέσης της επιχείρησης με τους πελάτες.

Έτσι, ο πρωταρχικός στόχος ενός καλού designer είναι να επικοινωνήσει το σωστό μήνυμα… αυτό που θα οδηγήσει σε θετικό user experience. Και λεπτομέρειες όπως οι θέσεις των στοιχείων, το χρώμα των κειμένων, η στοίχιση, τα κεφαλαία και τα μικρά γράμματα στα links—ακόμα και η απουσία template— είναι όλα μέρος αυτής της επικοινωνίας.

Γνωρίζοντας αυτό, μπορούμε να ρωτήσουμε (και επιτέλους να απαντήσουμε) στην ερώτηση, “Αυτό το στοιχείο στη σελίδα μου υποστηρίζει ή έρχεται σε αντίθεση με αυτό που προσπαθώ να πω στο χρήστη;”
Και κάνοντας αυτή την ερώτηση θα βελτιώσουμε τα μηνύματα που θέλουμε να περάσουμε στο χρήστη και εκείνες τις λεπτομέρειες, που συχνά περνούν απαρατήρητες αλλά τελικά συνθέτουν το User eXperience.

Previous Post Next Post

You Might Also Like