Ένα ποσοστό πελατών κοντά στο 70% εγκαταλείπουν τα e–shops με γεμάτο καλάθι. Δηλαδή περίπου 7 στους 10 φτάνουν σχεδόν ως το τέλος και λίγο πριν ψωνίσουν φεύγουν από το e-shop. Γιατί συμβαίνει αυτό σε τόσο μεγάλο βαθμό και πως μπορεί να βελτιωθεί;
Μήπως η εγκατάλειψη καλαθιού είναι μια ευκαιρία για επανασύνδεση με τους πελάτες σου για μια πιο ουσιαστική και πραγματική επικοινωνία, αφού μιλάμε για ανθρώπους που έχουν ήδη ασχοληθεί και έχουν ξοδέψει χρόνο στη σελίδα σου;
Γιατί οι πελάτες φεύγουν από το e–shop αφήνοντας γεμάτο καλάθι:
Είναι εύκολο να σκεφτεί κανείς ότι συμβαίνει απλά επειδή ο πελάτης άλλαξε γνώμη την τελευταία στιγμή. Αλλά αν το ψάξουμε λίγο θα δούμε ότι οι λόγοι εγκατάλειψης καλαθιού είναι διαφορετικοί. Μάλιστα, η νούμερο ένα αιτία είναι τα έξοδα αποστολής, με δεύτερη αιτία να είναι σε ποιο e–shop βρήκαν καλύτερη τιμή. Ακολουθούν λόγοι όπως πόσο αργή είναι η σελίδα που μπήκαν και τέλος πόσο ασφαλείς ένιωσαν για να ψωνίσουν από εκεί.
Πως μπορεί να βελτιωθεί αυτό;
#1: Στείλε ένα e-mail
Απάντησε με ένα e–mail μέσα σε 24 ώρες, και ένα δεύτερο μετά από 15 μέρες. Φρόντισε να τους θυμίσεις ότι ξέχασαν ένα προϊόν στο καλάθι τους, με μια φωτογραφία για να το θυμηθούν και ένα link να τους οδηγήσει ακριβώς εκεί που θα ολοκληρώσουν την αγορά τους.
#2:Πρόσφερε μια έκπτωση
Εδώ να σημειωθεί ότι δεν είναι καλό να δίνεις εκπτώσεις σε όλους όσους εγκαταλείπουν το καλάθι,αλλά μόνο σε πελάτες που ψωνίζουν συχνά από σένα. Δωρεάν έξοδα αποστολής, ή πχ. ένα κουπόνι θα τους πείσει να ολοκληρώσουν την αγορά τους.
#3: Ασφαλές Περιβάλλον
Οι πελάτες θέλουν να νιώθουν ασφάλεια όταν ψωνίζουν online. Περιέγραψε αναλυτικά στη σελίδα σου τις πολιτικές επιστροφής χρημάτων και αλλαγών που χρησιμοποιείς, με ξεκάθαρο τρόπο και σε εμφανές σημείο. Τέλος δώσε ένα τηλέφωνο και το e–mail σου, ώστε να μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί σου πριν και μετά την αγορά.