Blog

Η Ταξινόμηση κατά τιμή είναι τεμπέλα

Η ταξινόμηση με βάση την τιμή είναι ο κυρίαρχος τρόπος πώλησης αυτή τη στιγμή στο διαδίκτυο. Το πιο φτηνό προϊόν ή ακόμα και υπηρεσία  που έρχεται πρώτο στην αναζήτηση κερδίζει το click του επισκέπτη. Πολλοί λένε ότι είναι για τεμπέληδες ή πολύ βιαστικούς καταναλωτές που δεν έχουν χρόνο να το ψάξουν λίγο παραπάνω και απλά ψωνίζουν το φθηνότερο. Και είναι εύκολο και για τον ιδιοκτήτη. Τίποτα δεν είναι πιο εύκολο από το να αλλάξει την τιμή. Δε θέλει πολλή σκέψη, απλά πουλάει το πιο φτηνό στην αγορά και δε νοιάζεται τι λένε οι πελάτες του. Ένα καλό εργαλείο και για τους προγραμματιστές, γιατί η τιμή είναι απλά ένα νούμερο, και είναι πολύ εύκολο να  το σορτάρουν.

Το πρόβλημα:  Απλά και μόνο επειδή είναι εύκολο, δε σημαίνει ότι είναι και τόσο χρήσιμο όσο ακούγεται. Τουλάχιστον όχι σε όλες τις περιπτώσεις.

Τι θα γινόταν αν αντί για ταξινόμηση κατά τιμή, εμείς επιμέναμε στην ταξινόμηση κατά απόλαυση;

Αν για παράδειγμα οι μηχανές αναζήτησης αεροπορικών εισιτηρίων μας έκαναν ταξινόμηση με βάση ένα συνδυασμό παροχών, όπως για παράδειγμα χρόνο πτήσης, ποιότητα αεροσκάφους, αξιοπιστία, εξυπηρέτηση πελάτη, τιμή και μερικούς ακόμα τομείς; Κατά πόσο θα άλλαζε αυτό την εμπειρία μιας πτήσης;

Και αυτό εκτείνεται πολύ πιο πέρα από τα αεροπορικά ταξίδια. Καταλαβαίνουμε για παράδειγμα ότι δεν έχει νόημα, να προσλάβουμε κάποιον στη δουλειά μας απλά επειδή θα παίρνει τα λιγότερα, χωρίς να δούμε τι προσόντα έχει και τι άνθρωπος είναι. Ότι δεν θα διαβάζαμε ένα βιβλίο ή θα βλέπαμε μια ταινία στο σινεμά απλά επειδή είναι η φτηνότερη, γιατί μπορεί τελικά να μη μας άρεσε και τελικά να πληρώναμε τσάμπα. Ότι δε θα τρώγαμε σε ένα μεζεδοπωλείο μόνο επειδή κοστίζει λιγότερο, αλλά γιατί μας αρέσει και η μουσική, το περιβάλλον, και φυσικά το φαγητό.

Υπάρχουν διαφορές και κάποιες φορές, αυτές οι διαφορές αξίζουν το παραπάνω κόστος.

Το ‘αξίζει τον κόπο’ είναι ένας καλός στόχος.

Αν, πριν βιαστούμε να κάνουμε ταξινόμηση, αποφασίσουμε τι να ταξινομήσουμε και με ποια κριτήρια.

Με βάση τη δική σου εμπειρία, πόσο συχνά σου τυχαίνει η πιο φτηνή επιλογή να είναι και η καλύτερη;

Previous Post Next Post

You Might Also Like