Blog

Τα μυστικά του Google Analytics

Το να καταλάβει μια εταιρία πώς το κοινό της χρησιμοποιεί τη σελίδα της είναι το βασικό βήμα για να βελτιώσει μελλοντικές καμπάνιες στο marketing και στη διαφήμιση. Και το Google Analytics κάνει αυτό ακριβώς.

Τι είναι το Google Analytics;

Το Google Analytics είναι ένα δωρεάν εργαλείο που μπορείς να εγκαταστήσεις στην ιστοσελίδα σου και να μαζεύει δεδομένα για τους επισκέπτες. Αυτά τα δεδομένα φτιάχνουν τα στατιστικά που δείχνουν με ποιο τρόπο οι επισκέπτες χρησιμοποιούν τη σελίδα σου.

Εδώ είναι 5 από τα πιο σημαντικά  Google Analytics reportsκαι η σημασία τους:

#1. Acquisition Overview

Θα το δεις στο Acquisition -> Overview. Αναφέρει λεπτομερώς πόσοι επισκέφτηκαν τη σελίδα και από πού προέκυψε αυτό. Το πιο σημαντικό νούμερο να δεις είναι search traffic. Ένα καλό search traffic είναι πάνω από 50%.

Search Traffic –  πόσοι μπήκαν στη σελίδα σου αφού έψαξαν στο Google.

Referral Traffic –  πόσοι έκαναν κλικ σε άλλο site και από κει μπήκαν στο δικό σου.

Direct Traffic –  πόσοι έγραψαν το url σου κατευθείαν στο browser.

Campaigns –  επισκέψεις που ήρθαν μέσα από διαφήμιση.

TIP: Η εταιρία σου χρειάζεται μια αποτελεσματική keyword strategy με στόχο να φαίνεται στην πρώτη σελίδα σε συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά που σχετίζονται με τα προϊόντα η τις υπηρεσίες που προσφέρει. Είναι σημαντικό γιατί το 75% των χρηστών δε ψάχνει πέρα από την πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

#2. Social Overview

Θα το δεις στο Acquisition -> Social -> Landing Pages. Η εταιρία σου πιθανώς ξοδεύει πολύ χρόνο και ενέργεια στα social media,  και τα Social Overviewθα σε βοηθήσουν να δεις ποια από αυτά τα δίκτυα παρέχουν το περισσότερο ROI. Θα αναγνωρίσεις αμέσως ποια κοινωνικά δίκτυα σου φέρνουν την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και τα περισσότερα conversions. Έτσι θα καταλάβεις ποιο περιεχόμενο που βάζεις σε αυτά είναι το καλύτερο και θα το βελτιώσεις.

#3. Bounce Rate vs Exit Rate

Το Bounce rate και exit rate είναι μετρήσεις που δείχνουν την επίδοση συγκεκριμένων σελίδων στο site σου.

Το Bounce Rate μετράει το ποσοστό των ανθρώπων που επισκέπτονται μια σελίδα μέσα στο site και ακολούθως φεύγουν χωρίς να δουν καμία άλλη.

Το Exit Rate μετράει το ποσοστό των επισκεπτών που φεύγουν από μια συγκεκριμένη σελίδα που έβλεπαν χωρίς να σημαίνει ότι αυτή η σελίδα ήταν η μοναδική που επισκέφτηκαν μέσα στο site.

#4. Top Landing Pages

Θα το δεις στο Behavior -> Site Content -> Landing Pages. Δείχνει σε ποιες σελίδες ακριβώς πάνε οι επισκέπτες. Είναι το κλειδί για να πετύχεις περισσότερες πωλήσεις, αν έχεις e-shop.

Δες τα στατιστικά σου. Οι σελίδες που πάνε περισσότερο οι επισκέπτες σου είναι optimized ώστε οι επισκέπτες να ψωνίσουν; Τους λες εκεί να κάνουν πχ μια αγορά ή μια εγγραφή;

TIP: Αν οι landing pages έχουν Bounce Rateπάνω από 50% είναι πιθανόν μια καλή στιγμή να κάνεις μια διαφήμιση για να σε δουν περισσότεροι και να αυξήσεις τις πωλήσεις.

5. Exit Pages

Θα το δεις στο Behavior -> Site Content -> Exit Pages. Εδώ θα δεις πώς οι επισκέπτες φεύγουν από τη σελίδα, και από ποιες σελίδες ακριβώς. Ρίξε μια ματιά στις top 10 σελίδες σου και βεβαιώσου από ποιες θες να φεύγουν οι επισκέπτες και από ποιες όχι.

Σελίδες που θες οι επισκέπτες να φεύγουν μετά από αυτές:

Σελίδα επικοινωνίας

Σελίδες παραγγελίας (check out)

Σελίδες που δε θες οι επισκέπτες να φεύγουν μετά από αυτές:

Η Αρχική σελίδα

Σελίδες προϊόντων

Κατά τη διάρκεια μιας αγοράς

BONUS! Location Report

Θα το δεις στο  Audience -> Geo -> Location. Είναι ένας διαδραστικός χάρτης που δείχνει που βρίσκονται οι επισκέπτες σου. Μπορείς να μάθεις που είναι οι περισσότεροι και να κινηθείς ανάλογα στις καμπάνιες σου.

Previous Post Next Post

You Might Also Like