Blog

Our Big Fat Business Plan Principles

Η αλήθεια είναι πως υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να γίνουν, για να ξεκινήσει, να τρέξει και να μεγαλώσει μια επιχείρηση. Το business plan δεν είναι τίποτα άλλο, από έναν καμβά που θα τοποθετηθούν όλες οι παραμέτροι μιας επιχείρησης, αλλά και θέματα όπως οι ευκαιρίες της αγοράς, οι ανάγκες του πελάτη, τιμές, κόστη, διαχείριση λογιστικών, κτλ.
Τα περισσότερα επιχειρηματικά πλάνα είναι προβληματικά, είτε γιατί προσπαθούν να ευχαριστήσουν τους επενδυτές, είτε γιατί είναι τεράστια και βαρετά, είτε γιατί φτιάχνονται με βάση τον εγωισμό του ιδιοκτήτη τους. Γι’ αυτό και τα περισσότερα, όταν αρχίσουν τα δύσκολα, αποτυχαίνουν.

“When the sh*t hits the fan, the plan goes out the window”

Ένα business plan για να έχει πιθανότητες επιτυχίας, αρκεί να ξεκινήσει σε ένα απλό φύλλο χαρτί. Όλο το πλάνο σε ένα χαρτί Α4:

1. Το πρόβλημα – Ποιό είναι το πρόβλημα που θα λύσει το προϊόν σου;
Ποιά λύση δίνεις στο πρόβλημα;

2. Δίκτυα – Από που θα πουλάς;
Φυσικό κατάστημα, eshop, social media;

3. Μετρήσεις – Πως θα μετράς την επιτυχία σε ότι κάνεις;
Πωλήσεις, επισκεψιμότητα, social media plan;

4. Μοναδική αξία – Ποιά είναι η πρόταση σου που σε κάνει μοναδικό;
Γιατί κάποιος να αγοράσει από σένα ενώ υπάρχουν χιλιάδες σαν εσένα;

5. Συγκριτικό πλεονέκτημα – Με τι πλεονέκτημα ξεκινάς σε σχέση με όλους τους άλλους;
Η ιδέα είναι μοναδική, καλύτερες τιμές, αποκλειστικότητα σε κάποιο προϊόν;

6. Πελάτες – Σε ποιό target group πελατών στοχεύεις;
Άνδρες, γυναίκες, παιδιά, επαγγελματίες, ηλικίες, χώρες κτλ.

7. Κόστος – Πόσο θα σου κοστίσει;
Η επένδυση, η διαφήμιση, η προώθηση, το προϊόν.

8. Πηγές εσόδων – Από που προέρχονται τα έσοδα σου (όχι το κέρδος)
Από ποιό group πελατών, από ποιά ενέργεια, από ποιό μέσο (φυσικό κατάστημα, eshop, social);

Θυμήσου – Τα προϊόντα σου δεν είναι το προϊόν σου. Όλη η επιχείρηση είναι το προϊόν σου. Το πλάνο το γράφεις για σένα. Απλά σιγουρέψου ότι είδες όλες τις γωνίες!

Previous Post Next Post

You Might Also Like