Blog

Marketing: Τέχνη ή επιστήμη;

Η αλήθεια είναι πως το marketing περιέχει λίγο και από τα δύο, και αυτό πολλές φορές γίνεται πρόβλημα για τις επιχειρήσεις και τους marketers.

Κάποιοι marketers είναι μόνο επιστήμονες. Μετράνε και τεστάρουν. Κάνουν τα μαθηματικά και αναλύουν τα δεδομένα. Καταλαβαίνουν ποιά στιγμή θα ξοδέψουν, πόσα χρήματα και με ποιό μήνυμα. Μπορούν να καταλάβουν τα στατιστικά και να βρουν την αλήθεια. Αυτός ο τρόπος marketing πολλές φορές δουλεύει, άλλες όχι. Και αυτό οφείλεται στον ανθρώπινο παράγοντα, που συχνά είναι απρόβλεπτος.

Άλλοι marketers είναι περισσότερο καλλιτέχνες. Εμπνέουν, προκαλούν και προσπαθούν να ενώνουν με κοινές δράσεις τους πελάτες τους. Αυτοί οι marketers, συνήθως κάνουν πρωτότυπες ενέργειες, είναι δημιουργικοί, λένε αστεία και επιφυλάσσουν εκπλήξεις στο κοινό τους. Οι επιστήμονες δεν είναι καλοί σε αυτά.

Το πρόβλημα:

1. Οι επιχειρήσεις μπερδεύονται. Όταν είμαστε καλλιτέχνες κάποιες φορές και επιστήμονες κάποιες άλλες, διατρέχουμε τον κίνδυνο να χαρακτηριστούμε μη σοβαροί γιατί συγχέουμε επιστημονικά αποτελέσματα με καλλιτεχνικές προσεγγίσεις.

2. Εμείς μπερδευόμαστε. Αν δε ξέρεις τι κάνεις, επιστημονικό ή καλλιτεχνικό project, πιθανόν να καταλήξεις σε λάθος αποτέλεσμα. Η επιστήμη θέλει ακρίβεια και πρόγραμμα, ενώ η τέχνη άποψη και ρίσκο.

Η λύση:

Πρέπει να διαλέξουμε τι θέλουμε να κάνουμε κάθε φορά. Ή το ένα ή το άλλο. Ή επιστημονικές αναλύσεις ή καλλιτεχνικές ανησυχίες. Με τη διαφορά ότι θα υποστηρίζονται από ένα ενιαίο πλάνο marketing, που καταφέρνει να συμπληρώνει την τέχνη με την επιστήμη και αντίστροφα και όχι να διαιρεί. Αποφασίζουμε τι είδους marketing θα κάνουμε μέσα από το πλάνο μας και απλά το ακολουθούμε.

Previous Post Next Post

You Might Also Like