Blog

Η πιο σημαντική μέτρηση στο Google Analytics

Το Google analytics είναι διαθέσιμο και δωρεάν από το 2005. Από τότε όλοι οι marketers και οι media experts προσπαθούν να καταλάβουν ποια είναι εκείνα τα στατιστικά που είναι σημαντικά και πως θα γίνουν καλύτεροι αν τα παρακολουθούν. Οι ιδιοκτήτες των σελίδων από την άλλη, συνήθως αγνοούν πλήρως αυτά τα στοιχεία, και επικεντρώνουν την προσοχή τους μόνο στις πωλήσεις. Το μόνο στατιστικό στοιχείο που τους νοιάζει είναι πόσο αυξήθηκαν ή μειώθηκαν οι πωλήσεις τους. Που είναι η αλήθεια; Η αλήθεια είναι πως αν μια ιστοσελίδα δεν έχει πωλήσεις ή δεν μαζεύει στοιχεία και δεν κάνει ενέργειες με προοπτική τις πωλήσεις, κάτι δεν πάει καλά.

Η μοναδική μέτρηση που έχει τη μεγαλύτερη σημασία δεν είναι άλλη από το conversion rate. Τι κάνει; Μετράει το ποσοστό επισκεπτών που ανταποκρίθηκε στη σελίδα μετά από μια ενέργεια. Δηλαδή την αποτελεσματικότητα σου να προσελκύσεις κόσμο και πελάτες με βάση τις ενέργειες που κάνεις στο web.

Παράδειγμα: Ο αριθμός των επισκεπτών που αγόρασαν κάτι μέσα σε ένα χρονικό διάστημα, δια τον συνολικό αριθμό επισκεπτών που είχες στο ίδιο διάστημα. Είναι τόσο απλό.

Το ερώτημα είναι πως θα αυξηθεί αυτό το ποσοστό. Υπάρχουν 3 μετρήσεις που σε συνδυασμό, μπορούν να βελτιώσουν το conversion rate. Βελτιώνοντας δηλαδή αυτά τα 3 νούμερα, θα πετύχεις το στόχο σου:

#1. Η θέση σου στις μηχανές αναζήτησης. Δουλειά στο SEO, συχνό και καλό περιεχόμενο, και σωστός σχεδιασμός στην ιστοσελίδα σου, θα σε βοηθήσουν να πιάσεις την πρώτη σελίδα στη Google.

#2. User loyalty. Αυτοί είναι οι επαναλαμβανόμενοι επισκέπτες της σελίδας σου. Όσο λιγότερους μοναδικούς επισκέπτες έχεις, τόσο περισσότερους πιστούς θα έχει το site σου, με βάση το συνολικό ποσοστό επισκεψιμότητας. Σε ενδιαφέρει γιατί είναι πιο εύκολο να πουλήσεις κάτι σε κάποιον που σε ξέρει και δε σε βλέπει για πρώτη φορά.

#3. Bounce rates and visit duration. Αυτές είναι 2 μετρήσεις, αλλά σχετίζονται. Το Bounce rate είναι το ποσοστό χρηστών που φεύγει αμέσως μόλις δει μια σελίδα. Visit duration είναι ο συνολικός χρόνος παραμονής στη σελίδα. Χαμηλό bounce rate και υψηλό visit duration σου λέει ότι ο κόσμος βρίσκει τη σελίδα σου χρήσιμη και αξιόλογη.

Μη ξεχνάς όμως ότι ο καθοριστικός παράγοντας για το conversion rate είναι το προϊόν ή η υπηρεσία που προσφέρεις. Με απλά λόγια, αν προσφέρεις κάτι που το θέλουν όλοι, το conversion rate θα είναι πολύ ψηλά, ακόμα κι αν η σελίδα σου είναι χάλια!

Previous Post Next Post

You Might Also Like