Blog

Ένα διαφορετικό business plan για την εταιρία σου

Το πλάνο χωρίζεται σε 5 τομείς:

  •      Αγορά
  •      Δράση
  •      Εναλλακτικές
  •      Ανθρώπινο δυναμικό
  •      Χρήματα

Ο τομέας της αγοράς απλά περιγράφει τα πράγματα όπως είναι. Τις ανάγκες που υπάρχουν τώρα στην αγορά, τους ανταγωνιστές, την τεχνολογία που χρειάζεται, με ποιο τρόπο πέτυχαν ή απέτυχαν άλλοι πριν από σένα. Μια ανάλυση αγοράς θα βοηθήσει να καταλάβεις πώς λειτουργεί. Να είσαι σίγουρος σε τι αγορά μπαίνεις χωρίς να πάρεις θέση. Απλά λες τα πράγματα όπως είναι.

Ο τομέας της δράσης αφορά τον τρόπο που θα αλλάξεις πράγματα. Ο μόνος λόγος να τρέξεις ένα project είναι να αλλάξεις κάτι, και οφείλεις να ξέρεις πως θα το κάνεις και τι συνέπειες θα έχει. Πχ Θα κάνω το α και θα συμβεί το β. Θα φτιάξουμε το χ με αυτά τα χρήματα σε τόσο χρόνο. Θα παρουσιάσουμε αυτό στην αγορά και η αγορά θα απαντήσει με το άλλο.  Η δράση είναι η καρδιά ενός μοντέρνου business plan.

Φυσικά αυτός ο τομέας θα έχει και αστοχίες. Θα κάνεις κινήσεις που δε θα πάνε καλά. Ίσως σου φύγει λίγο το budget, μπορεί να πέσεις έξω σε κάποιο χρονοδιάγραμμα, ή να μείνεις πίσω στις πωλήσεις. Έτσι ο τομέας με τις εναλλακτικές σου λέει τι θα κάνεις αν συμβεί κάτι απ’ αυτά ή όλα αυτά. Πόσο ευέλικτο είναι το προϊόν σου και η ομάδα σου; Αν δε σου πάει καλά η δράση, τέλος;

Ο τομέας ανθρώπινο δυναμικό είναι το στοιχείο κλειδί. Ποιοί είναι τώρα στην ομάδα σου, ποιοί νέοι θα ακολουθήσουν, ποιος έχει την ικανότητα να αναλάβει τι και ποιος συνεργάζεται καλύτερα. Πως θα αξιοποιήσεις τα πλεονεκτήματα τους, για να δουλέψεις ομαδικά και να μπορέσεις να ανταποκριθείς σε τυχόν δυσκολίες.

Ο τελευταίος τομέας αφορά τα χρήματα και μόνο. Έσοδα, έξοδα, budget, πως θα ξοδέψεις και γιατί, ισολογισμοί, λογιστικά, πληρωμές, πρέπει να είναι ξεκάθαρα στην εταιρία σου.

Previous Post Next Post

You Might Also Like